Shqiptar Oseku: Gjithësia po zgjerohet përditë, shpirt




KUR TË NISESH PËR TEK UNË

do të gërvallem si toger
këtë qytet ta urdhëroj gaditu
ciu të mos ndihet
të gjitha dyert të t'i hapë
pavërejtshëm
të të ndihmojë mbi pragje
e mbara të të prijë
maqineria komplekse t'i punojë fiks
metroja autobusët të gjitha taksitë
engjëjt t'i derdhin currilat e ujit
në parabola të përkryera
qielli të t'i skajojë retë
diku qoshesh-
të t'i lë sall ato të bardhat
më të shkriftat
parqet të të nderojnë me blerim
kudo të shkel këmba
dritën ta kesh pararojë
gjithandej ta lajmërojë
ardhjen tënde



PAREIDOLIA

Mohimi është gjithmonë retencion. Pren si sharrë
nëpër mish të vet.
Egërsisht, e këput bishtin, a një gjymtyrë,
për ta shpëtuar të paprekur
ekzistencën: përshtypjen e përgjithshme.
Pa ngurrim.

Është dimër i ashpër suedez - dhjetor
a janar 2005 - e fëmija im i vetëm qan me dënesë.
Babiii. Babiii. Dua tyyy.
Zërin ia ndal dera e ballkonit,
si bregdet i bllokuar, por i lexohen lëvizjet e buzëve
nga matanë. Unë i shenjoj nga errësira,
prit pak. Veç pak, sa dola.

Fjalët e mia krijojnë blana avujsh
në dritare. Athua si do t'i jem dukur nëpër to.

Jashtë është mjegull. S'kam kohë për të, se tymos cigare.
Është dita e dytë që e kam ndezur,
pasi e kisha lënë prapë për një muaj,
për të satën herë. S'lihet lehtë relacioni
më i gjatë në jetë. E di që s'më bën të lumtur,
por më mpin kur duhet. Do të lypen
edhe pesë vjet tjera për t'i dhënë fund.
Babii. Dua tyy.

Mohimi është retencion. Vite më vonë,
banjo është gjithë avuj të ngrohtë, sa kam bërë dush.
Dua të rruhem. E shpie dorën me briskun te fytyra,
por ndalem.

Në tisin e lagështisë në pasqyrës
është një yrnek njollash që e kanë sajuar fytyrën e vajzës sime
vjet më parë, tek qan e kërkon babin.
Më ngrin trupi. Nga jashtë banjos ndihet
zëri i vogël. Babii, dua tyy.

Më vonë do ta marr vesh që më paskan dalur lotë.
Kur e hap derën e banjos, në stereo është një këngëtare suedeze
tek këndon Baby det är du, bebush je ti.
Jam vetëm, natyrisht. Në pasqyrë, mostra e njollave
tashti është shndërruar në anije vikinge,
nxiton për një breg tjetër të largët.



KUR MË LE

e mundoja natën me bastisje
si ushtri katile.
Çdo qoshk përmbys ia ktheja.
E zemra më bëhej toger,
më mirrte në hetime.
Është zemër shqiptare,
pak e trentë.
I rrotullonte ndjenjat netve
si dollapin e alltisë.
Grrrr. Grrrr.
Tërbim. Hidhërim. Mungesë.
Nga një fishek
për secilën vrimë cilindrike.
E qeshte, si garip.
A e sheh që të kam në grusht?
Kur të dua. Si të dua.
Sa të dua.
Nganjëherë më shihte në sy
e tytën ma vinte
mu në plagë.
Dhimbte, goxha fort.
E ajo, me gjakftohtësi
ia ngrehte këmbëzën.
Herë i heshtte. Herë i shkrepte.
Më ngulej gozhdë në mish
në mur të thatë,
e Zef Zorba qeshte si i marrë
në varr. Jam bam.
Krismë.



MËRGIMTARI


Nesër vëllai im kthehet nga Shqipëria.
Diellin do ta ketë zënë me lëkurë, si peshkatarët
që zënë peshq me rrjeta.
E mban gjallë në gjolet e fshehta të shpirtit,
e ai i ndrin së brendshmi, në sy.
Unë jam këtu, i thotë. Jam me ty.
Dhe pastaj, me javë, në ëndërr e zgjëndërr,
e përsërit lëvizjen e peshkatarit:
e hedh shpirtin e vet me hov
në parabolë të gjerë dashurie mbi gjithçka,
detin e qiellin e sterenë.
Si në Shqipëri.



PUTHJE


A e do një çaj, e pyeta. Lipton, Ceylon, Earl Grey.
Kokorja u kredh në ujë të valë,
e fije të thara nga pritje e gjatë vitesh nën diell
u ngopën ujë, më në fund.
U shkrifën.

Kështu e mbaj mend: një nënqeshje e dielltë,
e adhuruar me hymne të heshtjes.

Avuj të trallisur në ekstazë tek zgjasnin duart përpjetë,
ia preknin fytyrën. Flokët. Sytë. Laudate Dominum.
Aroma - roiboos, bergamot - e ngjeshte si e marrë
hapësirën mes dy trupash.

I fryu lehtë filxhanit së pari. Phhhh. Pastaj,
- e mbaj mend si tash - e puthi.

Qe tipike si puthje e parë. E ngadaltë, e lehtë,
me ato buzë qē sot zgjedhin të harrojnë. Ato buzë.
Sytë i kish të mbyllyr.

Kështu e mbaj mend:
e puthi symbyllur filxhanin tim së pari,
pastaj mua.

Zjarrin me zjarr, thonë.
Filxhani s'u shkrumbua. Në fakt as e ndjeu.
Muret e tij të holla, të bardha,
ishin të thadruara nga 1400 gradë celsius.
Të miat, jo.



MALL



Frymëzimi më duket gjithmonë shpresëdhënës.
Buron diku larg
në trojet e terratisura matanë arsyes.
Është si lektisja për ty-
një lloj i ngjashëm eksitimi.
U katrrithet të njëjtave sinapse,
i shkakton të njëjtat përndezje në tru.
Asgjë s'i ndez gacat njësoj mirë
si një rrjesht i përsosur.
Dreqi i fryn mes çdo fjale: sikur ty.
Në Greqinë e lashtë, parajsë e quanin
elegancën. E ty, dashuri,
do të të marrë malli për këtë dhimbje
dikur.


SEKUENCË FLUIDE


Më e madhja është, të ndihesh vet mirë
kur të zgjohesh në mëngjes.
Kjo është me rëndēsi, shpirt.
Të mos kesh pendim.
Dielli është ende matanë kreshtash,
më tepër parandjenjë e bardhë se agim.
Errësira kafshon ende qosheve.
Por me rëndësi është, që ti të jesh mirë
me veten tënde. Bëhu qeshje
në çdo fytyrë. Bēhu drita që po gdhin.
Ēshtē pika jote e zenit. Kjo.
Mos e përçmo kētë ndjenjë
pse s'ka formë, masë, ngjyrē, a shije,
pse s' preket me dorē.
Kjo gjë nuk ka çmim.
Njeriu humb orë, ditë, vite duke ndjekur
gjēra tjera me rēndësi,
por e shet veten lirë.
Ndjenja - kjo sekuencë fluide - jam unë. Je ti.
Mē e madhja është, të gdhijē nē qetësi.
Se shpirti yt ka më shumë rëndësi
se gjithçka.




ESENCA E GJËRAVE


Secili ka nevojë ta lëshojë brenda diellin ngajherë. Ashtu si e ajrosim shtepinë. I skajojmë perdet, i hapim dritaret, derën hapekrah. Terri tkurret qosheve. Edhe lëmë motin ta bëjë punën e vet, diellin ta puthë çdo skute, freskun ta përshkojë çdo cep.

Kur mbaron gjithçka, kur dielli perëndon e dritaret mbyllen e perdet janë kthyer sërish, e kur terri nisë të rëndojë përsëri. Njeriut i mbetet megjithatë një fije dritë në sy. Një ajër ca më i lehtë, një fllad i padiktueshëm. Ca vende, në qilima e orendi ku kanë fjetur rrezet, e mbajnë të ngrohtit edhe për ca kohë.

"Nê esencë, nuk ka ndryshuar hiç asgjë", thonë gjindja, të hutuar nga buzëqeshja jote. "Por asgjë s'po ndihet më njësoj", do t'u thuash ti.



E FORTË SI ERA


E mbaj ende mend atë ditë kur u plagose.
Ishte perëndim, era i lakonte pemët,
e në atë tollumbacen që e thërrisnim shtëpi
ti e preve pak gishtin e madh.
Vaji yt sikur i jipte zë brenda stuhisë përjashta,
por ishte më ngulmues,
mê i përqendruar.
Ta kish pasur stuhia të njëjtën frikë,
do ta kish shkulur jetën me rrënjë nga toka.
Pemēt. Njerëzit. Tollumbacet e tyre. Gjithçka.
Por ajo kish fryrë kudo me shekuj,
s' kish mbetur më gjë që ta trembë aq fort.
Ndaj pemët nuk shkuleshin.
Veç lakoheshin.
A mban mend? Ti qaje, unë të mora në prehër
e ta tregova matanën me dorë.
Ishte perëndim, era e lakonte jetën dyfish,
por s'e thente krejt. Ti i fshive lotë,
që të shikosh më mirë.
Dënesje heshtur.
A të kujtohet. Bëhu si kjo stuhia, të thashë.
Fryj, por mos thyej, e mos shkul.
Ti mendove që po të thoja të bëheshe e fortë,
por unë po të thoja të ishe e mëshirshme.
Mëshira është forca më e madhe.
Ishe katër vjeç, bija ime, e me vite pastaj
kur doje të ilustrosh madhështinë,
i fryje faqet, i hapje duart, e vrapoje duke shfryrë.
"Jam e fortë si era" thoje, e lakoje
gjithçka përreth vetes.



RITAKIM


Një gjë e mëson njeriu
me moshën-
se zemra është një fshat i vogël
e çdonjeri që ke takuar
një herë aty
do ta hasësh një ditë
përsëri.



TA USHQEJA TË MIRËN

Fëmija im i gjorë, nuk e kuptonte
dallimin
mes "bëre keq" dhe "je i keq".
Sa herë i thoja "bëre keq"
ai dëgjonte "jam i keq".
Në fillim qante. Ishte i vogël,
e lotët i rridhnin faqeve.
E unë zemërohesha edhe më fort.
"Edhe po qan, a? Sa keq!".
Pastaj nisi të hesht.
"Pse s'flet fare. Sa keq!"
Tashti -kur u rrit- qesh
nga ligësia.
Por tash nuk i them dot më.
Tash ia kam frikën.
Do të doja të ma kishin thënë këtë.
Se kur i them fëmijës
se po bën keq
e keqja i bëhet natyrë e dytë.
Do të doja të ma kish thënë dikush,
se tim biri duhet t'ia rris
të mirën përbrenda.
Si ta njeh ai,
kur s'ia njoha unë kurrë?
Duhej t'ia ushqeja të mirën tim biri,
t'ia përkëdhelja flokët.
Duhej t'ia mbaja në prehër, para duarsh.
Si fëmijën.
Askush nuk lind i keq, bir.
Bëhemi. Na bëjnë.
Biri im.



BUKË E THYER


buka që thehet nuk ngjitet më
tha furrtari shqiptar në Slope Point të Zelandës së Re
ishte çalaman
një këmbë e kish humbur në luftë
- një njërën nga luftërat -
unë kam ardhur gjer këtu për t'u ikur shqiptarëve
i thashë unë e qesha
oh bir unë çaloj e shiko sa larg erdha
po ata me dy këmbë?
dhe në Hënë do t'i gjesh
i marrin erë bukës e shpresojnë
ta ngjisin përsëri



YJET IKIN PAKTHYESHËM


E vë ngjyrën gri në të dielën. E lakoj,
të përthekojë botën,
gjithçka. Që nga e diela para-
kur ishte?
Sa miliona vjet kanë kaluar
që prej shkëputjes?
Gjithësia po zgjerohet përditë, shpirt,
tërë yjet ikin pakthyeshëm nga njëri tjetri,
më shpejt se drita.
Trupi yt është larg,
ka dalur qyshkur matanë harkut të vështrimit.
Ajo që vjen tek unë nganjëherë netve pa re,
është rrezëllimi yt-
kur ishte? Para sa miliona vjetësh?
E di që kanë kaluar eone të kohës.
Unë e shikoj veten në pasqyrë,
e s'e njoh më specien time.
Në sy më ndrin ky shkëlqim i zi.
E di që gjithësia po zgjerohet përditë, shpirt,
yjet ikin pakthyeshëm
nga njëri tjetri, më shpejt se drita.
Është fakt, i dëshmueshëm shkencorisht.
Unë jam çfarë ka mbetur,
në një botë që po ftohet dalë-ngadalë.
Dhe unë e bëj detyrën time.
E vë ngjyrën gri në të dielën.
E lakoj, të përthekojë botën,
e gjithçka.



POEZI E PARËNDËSISHME

Nuk mund ta fal, thotë. Ende jo.
Por dy fjalëzat pas pikës sikur e hapin një derë.
Ndoshta dikur mundem, pëshpërisin ato.
Dikur.

Jepi kohë, sikur më thotë.
Më jep kohë.

Si të mos e admirosh një zotësi të tillë.
Me dy fjalë e skalit në lapidar
Mark Aurelin, tek u ofron mëshirë fiseve.
Ja, shiko madhështinë time.

Por njeriu e kupton ndërdijshëm-
shkaku i shtyrjes diskrete në aksin kohor-
se çfarë nuk është kjo falje.

Nuk është miratim.
Nuk është justifikim.
Nuk është amnestim.
Nuk është harrim.
Nuk është pajtim.

Është diçka e vagëllimtë,
që vie nëpër mjegull.
Është një e ardhme e emancipuar,
kur kjo që më dhemb tash është e kaluar,
e parëndësishme. Sidomos ti.
E ajo dashuri.

Është një falje që në efekt
më së shumti e fal veten.

Ndaj s'ka ndonjë synim restorativ,
s'kërkon një përgjegje.
Tjetri mund të jetë incommunicado
apo të ketë vdekur.
Falje quhet prapë.

Te McCullough et al (1998) shkruan:
Njeriu mosbesues është mosfalës.

Në përkthim:
Aty ku duket se ka derë,
nuk ka derë.





VDEKJA ËSHTË METAL I FORTË
- In Memoriam Ghaza, 2014 -

E ata e mbajnë si fëmijë
Me kujdes
E bartin ndër duar
Vëmendshëm
Të mos u rrëzohet rrugës
I dëshirojnë sukses
Vdekja është fëmijë i besimtarëve
Me urata e përcjellin kur niset
Zoti të priftë i thonë
E vdekja niset me zhurmë
Si çdo fëmijë
Kur e kalon një pjesë të rrugës
Ndihet lirshēm
Halucinon mbase mund të thuash
Sheh ëndërra me sytë çelë
Fluturon duke fishkëlluar
Në lartësi blu
Si çdo fëmijë
Trembë kope qengjash të bardhë
Në qiell i përshkon
Si raketë si predhë si granatë e shkrepur
Pastaj lodhet ngapak
Nis t'i ndalet shpejtësia
I hedh sytë poshtë
Mund ta shohë
Tokën e tamblit dhe mjaltit
-gjithmonë e tillë është-
Gjarpërinjtë e argjendtë të lumenjve
Lotët e liqeneve
Kur i afrohet cakut të vet
Mund ta vërejë vendbanimin
Mund t'i dëgjojë tingujt
Ezanët i njeh sërish këmbanat
Hijet e sinagogave
Zilet e shkollave
Sirenat e alarmit
Pikat e zeza dykëmbëshe që vrapojnë
Rrugëve shesheve të mbushura
E ka marrë malli për njerëz
Si çdo fëmijë
Ndaj nisë t'u afrohet më shpejt
Por kur i qaset cakut
Kur e sheh në dritare familjen e frikësuar
Prindërit që e mbulojnë fëmijën
-thuase kjo do ta mbronte-
Me trupat e vet të butë
Vdekjes i kujtohet se pse ka ardhur
Pse e ka thyer dritaren
Pse i ka thyer dollapet me libra
Kukullat pse i ka gjuajtur
I bjen ndërmend se çfarë do të ndodhë
Në çastin kur ta prekë murin
Në atë çast dua të besoj se vdekja pendohet
Si fëmijë e mashtruar
Fishkëllima i kthehet në ulërimë
Në vajtim për trupat e butë
Që e bartën ndër duar
Vëmendshëm
Se mos u rrëzohej rrugës



GJËRA QË U NDODHIN NJERËZVE TË MIRË

U humbin kuletat. Nuk ua vjedhë dikush,
por u bien nga xhepi
se hutohen nga gjëra që i duan.
Nganjëherë edhe ua vjedhin, pse ka plot aso
që e abuzojnë hutesën e njeriut të mirë.
U prishet gitara në mes të këngës,
i këputen telat. I bëjnë triing
gjithmonë në mes të tonit:
pasi e kanë zënë C Durin më të mirë ndonjëherë
e po kalonin në A Mol.
E pikëllohen, pse duan ta çojnë këngën
gjer në fund një herë.
Veç një herë të vetme bre. Një.
U del flaka nga malli. E shohin një fotografi
të harruar prej njeriut që ua dërgoi,
por të gjallë për ta, ende. Shumë të gjallë.
Shikojnë tiparet e trupit, ndaj detit,
a para një sahatkulle të gurtë
në një qytet të largët pa emër.
Palët e flokëve, vetullën.
Shikojnë sy që ishin, duar që preknin.
Buzëqeshje që buzëqeshnin dikur.
E në trup e ndjejnë mungesën e vjetër.
Shikimi u turbullohet. Shpesh.
Sytë u qorrohen prej mallit.
Makina u prishet. E ndreqin vazhdimisht,
te i njëjti mjeshtër.
Tjerët u thonë, ndërro more makinën.
Por s'është aq thjeshtë.
Për njerëzit e mirë, asgjë s'është
thjesht e thjeshtë, hajt ashtu.
Njerëzit e mirë lidhen
për gjërat që i duan.



VEÇ TI

Vetëm pamja jote.
Veç sytë tu.
Sytë tu.
Buza jote. E poshtmja,
qoshku i majtë.
Trenia ime aty.
Veç gjuha jote.
Maja e saj.
Guximi i saj.
Veç mollëzat e gishtërinjve.
Huh. Vetëm ti.
Veç krahërori yt.
Barku yt.
Veç kolonadat
e këmbêve tua.
Terri yt.
Veç ti.



TË KAM MARRË ME VETE

Kam lundruar
ndër ishujt e lindjes.
Të kam marrë me vete
edhe këtu.

Po ta tregoj
shkëlqimin e diellit
mbi ujëra,
lojën në liqene
të fshehta.

A e sheh?
Ti s'je këtu,
por unë
të kam marrë me vete.



MË JEP DORËN TËNDE

me të
si me thikë
të ndaj:[gjithçka>

përg---:j:---ysëm

<bukë> e ¨krïpë¨
e r ë & re@@@
^tokë^ e ~qiell~

ying & yang

s'dua t'i lë
dy gURë
>bas:hkë<

kurrë më!
Nie Mehr!

kishte Auschwitz
ndaj Zot s'ka
as Dashuri

s'je ti

kjo prerje
shkon
the
ll
ë
.

.

Comments

Popular posts from this blog

Klodian Kojashi: Ma jep dy herë buzën e saj ose pesëqind milion e s'e diskutojmë ma

Tre poezi nga Anna Akhmatova

Agim Morina: Gjuha e shkruar shqipe u zhvillu me tri gjuhë letrare dhe kishte dy gjuhë standarde