Entela Tabaku: Pranvera e çelun tanё dashni nё poezi

1.shёtitje buzё lumit

sa herë kam shëtitë kështu
buzë këtij lumi
kam pritë me iu shkri akujt
dhe ia kam ndjekë rrugën
kam luejtë me fëmijët
jam puthë
jam ulë dhe kam lagë kambët
jam përkulë me ia dallue fundin e errët
i jam afrue rosave të egra
(me xhepat mbushë me bukë)
dhe i kam trembë
pa dashje
ato dhe pleqtë
që u druhen të huejve
kam ecë
kam ecë
dhe ia kam mbërritë derdhjen
ia kam gjetë vendet ma të bukura
i kam shenjue me zambakë ujit
dhe jam kthye gjithmonë
të njëjtës udhë
përpjetë
kam mbledhë
çka ka mbetë


dhe rrjedh
rrjedh gjithmonë
një lum tjetër
përbri






2. ky diell marsi

ky diell marsi asht ndryshe 
nuk shndrit si e ka zakon
i bukur dhe i pabesё
pёr qejf tё vet
i mёsuem me mё ngrohё
kur t’i teket vetё
i mёsuem unё me i zgjatё duert
e me ia mbajtё fytyrёn
tё kthyeme kёndej

ky diell marsi asht ndryshe
gjithkund mё ndjek
më përkëdhelet në shpinë
i malluem
përmbi teshat e trasha të dimnit
mundohet me ma diftu
praninё:
zgaqu moj
erdha unë!


po unё shkoj e lodhun
ditёt e ftohta më mbajnё të mbёrthyeme
në ngërç




3. pёrsiatje nё dritaren e katit tё pestё

ba me e marrë një thikë të vogël
të mprehtё
dhe me e ça lëvoren e kёsaj peme
a kullon lang?
a ka sythe të fjetun?
apo ka vdekё
u dorёzu pa e kuptu as vetё
në ngricën e fundit
dhe tash rrin e fryn kot
me degë të thame
prag i trishtё i peisazhit tem?

nё qoftё gjallё
atёherё kam ҫka pres:
pёllambёt e gjana te gjetheve
kur ma mbёrrijne gёzueshёm dritaren
me grushtet mbushё me lang tё athёt
qё me deh si venё
po nё pastё shterru
atёherё mё gёrset xhamash kot
me degë të thame
parvaz i ithtë i pritjes teme

me ia ça lёvoren
me thike
me brisk
me biçak
A kullojnё pemёt
gjak?



4. e vёshtirё dhe e lehtё

asht e vёshtirё me e kuptu
urrejtjen
e vёshtirё me ia ndjekё fillin
me ia gjetё atё burimin
e mefshtё
gulfues
shkatёrrues
qё e mban gjallё
qё e ushqen me terr
qё ia fryn mushkeritё
nё frymёmarrje me kande
e veshtirё me ia shkoqitё kangёn
fjalet qё ia bymejnё padrejtesinё
qe ia pasqyrojnё njё vedi tё pёrsosun
me tё drejtёn sovrane
me u hakmarrё
a me sundu
mendjet e dobta
e trupat e mbrapshtё
tё mbrapshtё
tё dobёt


asht e lehtё me ia ndi
vlimin pёrcёllues nё gjak
derdhjen e fuqishme qё t'i mbush
duert
me armё
andrrat
me lavdi
e jeten
me forcё
Mendje e fortё
Trup i fortё


sa e lehtё asht
me e lanё me tё marrё me vedi
barkё drunit
mbi llavё!




5. burrat e jetës së tyne

ato i duen burrat e jetës së tyne
ma shumë se vedin
për hatrin e tyne durojnë
për hatrin e tyne rropaten
për hatrin e tyne mundohen
bijtë i mbajnë në ballë
si kunorë mbretnore
bashkëshortët i ngarkojnë mbi shpinë
si barrë e druve të dimnit
baballarët i adhurojnë në gjunjë
si perëndi

ato i urrejnë burrat e jetës së tyne
ma shume se vedin
për fajin e tyne durojnë
për fajin e tyne rropaten
për fajin e tyne mundohen
bijtë u majmen me qofte të yndyrshme
mbretën të mbetun pa mbretni
bashkëshortët u vonohen klubesh
kur s'bahen dru me rakinë e shtëpisë
baballarët u pikëllohen mbas shporetit
të pafuqishëm me iu ba perëndi

të mirat e mija
me ua qёmtu burrat prej krenave
si morrat fёmijёve



6. drekё me teme bijё

gishtat e tuej tё hollё qё mbajnё pirunin
dikur shtrёngonin gjinin tem
lёvizjet e tyne ende mё kujtojnё
prekje tё kahershme
kaҫurrelat qё t’i hijeshojnё 12 vjetёt
nuk ma fshehin prej syve
kryetin e vogёl tё ngjeshun unshёm
nё mu
dhe zani
zani asht po ai
trupit m’i flet
fill e nё palcё


gishtat e hollё qё i lёviz papushim
zgjatim i gishtave tё mi
krejt tё rinj
kaҫurrelat qё tё kёndojnё supesh
dashuri e flokёve tё mi
me pёrshndritjet e arit
dhe zani
thirrja e fёmijnisё teme
me timbrin tand


ti
unё
ti
ti





7.  POEZI NE TRE KOHE


I. Koha e Parё
(Allegro un poco maestoso)


kjo kohё ёshtё koha ime
me qerpikёt e mij e rreh ҫastin
nё frymёmarrjen time e mat jetёn
pёr mua e ҫel ditёn
tek unё e pёrkund natёn
ka qelizat e mitrёs time
pёrtypet me fjalёt e mia
rrudhet me bishtat e syve tё mi
mundon si mungesa ime
mё ka mua nё qiellzё
nё kapёrdimje mё ruan mos t’i shkrihem
mё ka mua nё shputat e kёmbёve
nё ecje mё ruan mos t’i shtypem

kjo kohё ёshtё koha e ime
filloi me mua
dhe do tё mbarojё
po ashtu


II. Koha e dytё
(andante espressivo)

ajo ishte koha jeme por unё nuk e dija
shkoja me kohёn tё ndezun nё kandilё me vajguri
i varja ndёr degё pemёsh vargje vargje
dritё e bёja pyllin me kohёn teme dhe kaloja
mbas meje kandilёt i rrёzonte era
pemёt u kapshin flakё dhe digjeshin pishё,
pyje, pyje, pyje tё djegun me trungje tё zeza shkrumb
shkoja me kohёn e mbyllun nё bucela uji
i varja ndёr dege pemёsh tё djeguna vargje vargje
det e bёja djegien me kohёn teme dhe kaloja
dhe ndizja kandilё tё rinj nё kupa tё reja
kohёn e mbyllja nё flakёn e tjerёve
pishё pishё u digjshin pemёt e mija
edhe ajo ishte koha jeme
po unё nuk e dija



III.Koha e tretё
 (allegro precipitato)

koha
tё vesh
herё si fustan
herё si pizhame
e herё krejt lakuriq
tё lёshon
nё duert e tij
mandej
njё ditё
natё
mbaron
dyshemja mbushё
me fustane
pizhame
e duert e tij
me lёkurёn
tande




8. hana mёrdhet sonte

hana mёrdhet sonte
unё dal nё ballkon me mbledhё teshat
e ajo mё futet shpejt nёn flokё
mё rrёshqet nё shpinё
dhe ma rrokullis mishin
kokrra kokrra
ik moj i them
se unё mezi ngrohu vedin
por ajo s’flet
veҫ mёrdhet
mё struket nёn flokё
teposhtё nё shpinё
kokrriza hane
nёpёr trup

Mos e len hanёn jashtё sonte!




9.unё jam njeri

unё jam njeri 
mishin e kam kufi
dhemb kur mё lind
vdes kur mё plak
vuetjen e kam prej kocke
dheu s'e tret
por palcёn e than
dёshirat mё rriten si thonjtё
i brej me dhambё
i pres me gёrshanё
fati mё ndjek si hije
mё gjen nё diell
mё humb nё gri
unё jam njeri
pa ҫader
nё shi



10.VARIACIONE MBI "A E DI ATЁ NDJESINЁ E NJЁ JETE TJETЁR"?

I.

A e di atё ndjesinё e njё jete tjetёr?
Se ishim statuja mermeri.
Se na gdhendi njё skulptor i lashtё
nga i njёjti shkёmb i bardhё,
shekuj dhe shekuj sy mё sy
 mbi tё njёjtin piedestal?
Se ra njё tёrmet i madh.
 Se koha na mbuloi me dhé, me qytete tё  reja,
dorё mё dorё pёrmes territ tё harresёs,
nё heshtjen e fatit tё pёrbashkёt?
Se na gjetёn njё ditё.
Se na e zbuluan bukurinё por jo afrinё
ashtu me piedestal tё tretur,
parakrahё tё thyer
e shikim tё pёrhumbur
nё turmat e njerёzve qё na parakalonin ҫdo ditё?

A e di atё ndjesinё e njё jete tjetёr.
Njё muzeu tjetёr.

II.

 A e di atё  ndjesinё e njё jete tjetёr?
  Se ishim mjellma.
  Se shtegtonim larg,
  pushonim nё liqene, nё fusha,
  pёrqafё?
  Se ishim elefantё.
  Se marshonim gjatё
  tundnim botёn me hapa tё rёndё
   tё lidhur feҫkё pёr bisht?
  Se ishim  peshkaqenё.
  Se notonim pёrbri,
  oqeanin e pergjaknim duke shqyer
  e ushqyer bashkё?

  A e di atё ndjesinё e njё jete tjetёr.
  Njё qenie tjetёr.

 III.

 A e di atё ndjesinё e njё jete tjetёr?
 Se jemi njohur fёmijё.
Se ti u fryje gjunjve tё mij tё gjakosur
 kur rrёzohesha nga kumbulla,
 unё tё mbaja me hatёr
 e ta hidhja topin vetёm ty?
 Se jemi njohur tё rinj.
 Se ti vrapoje mbas meje nё det
 e mё puthje,
 unё tё prisja mbas provimeve
 e tё puthja?
 Se jemi njohur tё rritur.
 Se ndёrtonim shtёpi pa tavan
tё hynte drita nё plasat e ҫatisё,
se shiu na i pёrmbyte ёndёrrat
 po ne njёsoj i gёzoheshim diellit?
 Se jemi njohur pleq.
Se ti mё mbaje pёrdore
 nё bankat e parkut,
 unё jepja frymё ngadalё
buzёqeshur nё frymёn tёnde?

 A e di atё ndjesinё e njё jete tjetёr.
 Njё vdekjeje tjetёr.

 Tani?



11. me ikё asht andёrr rinore

me ikё asht andёrr rinore
me ikё prej shkollet
prej shtёpiet
prej vendit
veҫ me ikё
aty ku jeta asht e ndёrtueme
pёr masё tё ikjes sё lumtun
me rranjё flatruese
qё ushqehen me ajёr
me dritё
me liri


unё s’jam ma e re
shkoj me xhepat mbushё
me dhé




12. ka me u ngrohё koha

ka me u ngrohё koha e kam me ecё prapё zbathё
kam me e ndi dheun nen shputa
kam me e ndi si i ban vend thembrёs teme kryeneҫe
nё gropa tё vogla ka me u gropu
kam me e ndi si shtyhet pёrpara i shkriftё
me ma mbushe harkun e zbrazёt
nё kodra tё vogla ka me u kodru
kam me e ndi si mbёshtetet mandej
aty ku kamba jeme merr vrull
nё sheshe tё vogla ka me u sheshu
kam me e ndi si lёshohet
gishtave tё lodhun shollave tё forta
nё gicilime tё vogla ke me u harru




13. mjedёr

e kam grushtin plot
me mjedёr
e ke harru
mjedёr?
atё manaferrёn e kuqe
qё rrin nё shkurre si puthje
e dёshirueme nё jerm
atё frutin e butё
qё i jepet gishtave tuej si lёpimje
e ngjyeme nё gjak
atё lёmshin e vogёl
qё ta pёrmbyt gojёn si venё
e kullueme nё dёshirё?
e kam gojёn plot me mjedёr
shija mё kapet pёr qiellzё
e mbahet fort
e s’mё lёshon
se veҫ shpreson
nё kapёrdimje
nё ikje
nё lamtumirё
andrron
edhe njё grusht
me mjedёr


14. vdekja ka shijen e detit sot

vdekja ka shijen e detit sot
ka shije tё krypun
ndёr tё gjallё
vdekja gjallon sot
ndёr tё mbytun
nё lot



15. faltore e dashurisё

faltoret e dashurisё janё shumё
unё hyj e dal
e falem e lutem
nё gjunjё e nё kambё
e kujdesem
i mbaj pastёr dhe me rregull
e ndez llampa me voj
e qirinj
e pisha
e zjarre
e digjem pёr to
e bahem njё me faltoret e mija
se unё pa to
s’jam veҫse njё erё qё fryn
nё Saturn
po ti
faltorja jeme e parё
shndrit natё e ditё vetёvetiu
ti ende me dorёn e vogёl tё zgjatun
drejt mejet
mbas mejet
ti ende katёr vjeҫ nё veshёt e mij
“Tel, Tel,
kur kthehesh?”



16.kur malli plas

kur malli plas
ndёr duer
zgjatet e kapet
pёr ty
nё fyt
ta merr
frymёn
e tjerr
shtёllunga shtёllunga
e tёhollon
fije fije
e mbledh
lamshe lamshe
e ty tё duhet me jetu
me frymё tё punueme
me dorё



17.TERR E DRITЁ

I. terr

nesër kthen
qysh tash po e vrasin terrin qoshet
nata e fundit që shtriqet
hapet
si në gjanë e vet
pa pyetë sa mpin
sa tremb
sa shtyp
iso dhimbjesh të mbledhuna kupolë
nata e fundit që e vërvit fustanellën e zezë
si nё dasёm tё vet
a e ndien si era nuk ia fryn njësoj kindet
si asht randue
plandosë
se nesër kthen
qysh tash e kam nxjerrë dajren
gati jam
për vallen e dritës


II. zbardh

ai çasti para se me hapё sytё
 dyshimi
 mёdyshja
 gjumi puth ende
 mbas qafet
 nata me krahё tё shtrёnguem
 mbas ditёs
“mos mё lёsho!”
e dita hedh shqelma nё brinjё
me u çliru
 mbledhё kruspull
 prej dhimbjes
 a pёrqafimit
 andrra pёshpёrit mallin nё vesh
 drita thёrret nё emёn
 asht dhe nuk asht
 varё pёr njё rrahje qepallet
 ai çast copёtues
 me fjetё me sy hapё


III. erret

mbramjet janё mёngjese
 tё humbuna
 njё herё e pёrgjithmonё
mblidhen nyjё
nё fyt
 e pikёllojnё
netёt mandej
 netёt janё balsam
 pikёllimi shtrihet
 pajtohet me terrin
 mbas qafet
 dhe zbardhet prapё
mёngjeset janё mbramje
 qё tё puthin
 nё fyt
 e llastojnё
ditёt mandej
 ditёt harrojnё
puthjet kapёrdihen
 shkrihen me dritёn
 mbas qafet
 dhe erret prapё
dhe mbramjet pa ty
 nuk bahen kurrё
natё


IV. dritё!


s’ka natё sonte
s’ka
nё njё anё tё qiellit
rrin varё pёr dy rreze
dielli
kolovitet pёrgjatё horizontit
hareshёm
deri kёtu i ndihet e qeshuna
"e jemja
e jemja
asht nata"
nё anёn tjetёr tё qiellit
ka kapё kryet nё grushta yjesh
hana
"i jemi
i jemi
asht terri"
s’ka natё sonte
s’ka





18. KUR DI DHE NDIEJ

I.
mjafton një afsh i ngrohtë
pranveretqë vjen prej kah s’e di
i çuem peshë prej një arome
të njohun
dhe gjithshka që di
a besoj se e di
bahet avull
mjegull e dendun
veç një dritë e vetme larg
një far
më ban dritë me mbërritë
me ikë
ku s’e di
veç me u shtri
me fjetë
me pushu
dhe nisem
edhe pse e di
se nuk e di
pse unë asgja nuk di
kur nDIej

II.
tash e di
asgja nuk asht ashtu siҫ duket
ajo qё duket
zhduket
dukja t’i vesh bebёzat me mjegull
ia nis qosheve si katarakt
mandej t’i sulmon ninёzat
dhe botёn ta ban
tё zhdukshme

por tash e di
tash s’ia kam besёn
as syve tё mi

III.
tash e di
ajo qё dihet
s’ndihet
dija t’i vesh ndijimet me lёmyshk
ia nis qosheve si plogёshti
mandej t’i myk mbresat
dhe botёn ta ban
tё pandijshme

tash e di
tash s’ia kam besёn
as asaj qё ndiej



19. tё vёrtetat

tё vёrtetat
sa janё foshnjё
i pёrkundim
ua ndёrrojmё pelenat
i shёtisim krenarё
nё karrocё
te qarat na lёnё pa gjumё natёn
por nё mёngjes gjithshka ёshtё harruar
se janё tonat
ua puthim ballin
dhe i ҫojmё nё shkollё
mёsojnё tё numёrojnё
tё shpjegojnё
tё zbukurojnё
dhe rriten
njё ditё trokasin nё derё
dorё pёr dorё me njё dashuri tё ёmbёl
bёjnё valixhet dhe nisen
pёr tё njohur veten
jeta i pjek
i rreh
i lodh
dhe kthehen
nё karrige me rrota i shёtisim
nё kёrkim tё njё rreze dielli
t’ua ngrohё
fytyrat e drobitura
rrenash
tonat




20. pёrballё

me qёndru pёrballё teje
asht si me i qёndru pёrballё
njё oqeani
bota ndalet
kundron panoramёn
qielli qё shkruhet deri nё horizont
dallgё qё pёrplasen shkrepash
shkumёzim
zogj detarё qё zhyten me krye
pingul
era qё fryn pareshtё
barka qё mbahen fort
velash tё bardha
toka qё zhduket
dalngadalё
nёn kambёt e mija




21. pёrrallё me sythe pёr Katarinёn

sythi
e plas lёvoren e farёs
nxjerr kryet
bulon
dhe hapet
harliset
nё fidan tё ri
nё pemё me kunorё nё qiell
e rranjё nё atё farёn e dikurshme
qё shkrihet dalngadalё
pёr me mbajtё tё shkriftё
dheun qё pret farёn e re
qё ka me ra nё tokё njё ditё
pёr me u plasё sythit
tё vet
tana farat e nisin rrugёn diku nё majё
si frut i dikujt tjetёr
era mundet me i marrё
por s’kanё krahё me fluturu
ndaj duhet me guxu me ra
pёr me u ҫilё

por unё kam me pritё poshtё
ti me ra butё,
bijё!



22. tёhuejёzim

hapet dera dhe hyn shoqja e zyrës
asht e huej
si unë
por e huej ndryshe
se ka shumë mënyra me qenë i huej
nё dhé tё huej
mundesh pёr shembull me e harru se je i huej
me e rrejtё vedin se je njёsoj
mundesh edhe me u gёzu se je i huej
me luejtё me vedin se je ma i mirё
mundesh edhe me e qa me lot qё je i huej
me e qorru vedin se je i humbun
me e rrejtё vedin asht lojё tё huejsh qorrё
me luejtё me vedin asht qorrim tё huejsh rrencakё
me e qorru vedin asht rrenё tё huejsh lojcakё
por vedi dhe i huej
janё dy variabla qё s’ndryshojnё
as nё rrenё
as nё lojё
as nё terr qorr
ajo asht e huej
ajo asht
unë



23. njё dije e lashtё 

kandeve tё ndjenjave
kindeve tё mendimeve
mё rrin
fuqishёm por ndrojtun
njё dije e lashtё
e trashёgueme
brez mbas brezit
kurrё e harrueme
gjithmonё e heshtueme
se edhe unё
njё ditё
nё barkё me rrema
a fluturim me krahё
por ma merr mendja
nё tren a biҫikletё
a ndoshta nё kambё
kam me i mbёrritё
tё shumtit
kund e gjithkund
kend e gjithkend
nёndetёse ndokush?

Comments

Popular posts from this blog

Klodian Kojashi: Ma jep dy herë buzën e saj ose pesëqind milion e s'e diskutojmë ma

Tre poezi nga Anna Akhmatova

Agim Morina: Gjuha e shkruar shqipe u zhvillu me tri gjuhë letrare dhe kishte dy gjuhë standarde